2008. január 28., hétfő

Yarrellii!

Előző napi hattyúzásból haza értem, majd indultam is tovább nővéremékhez Pestre. Ugyanis vasárnapra billegetőzést beszéltünk meg, és Budapestről indultunk. Én főleg a rövidcsőrű ludakat szerettem volna látni, meg persze az angliai barázdabillegetőt. Reggel indulás előtt egy órával mentem ki a buszhoz, majd metróhoz, de még így is késtem pár percet. Kis fővárosunk időjárása sem nyűgözött le, de csak ezután következett a java. Gyors ismerkedés után Bodor Gáborral, Juhász Imrével és Lendvai Csabával elindultunk Fertőújlakra. Odafelé menet egyre inkább rosszabbodott az időjárás. Majd kis javulás mutatkozott. Kb ekker értünk Vezekényhez, de az énekes hattyúkat nem találtuk. Csak egy bütykös hattyú borzolta a kedélyeket. Folytattuk utunk, és rájöttünk, hogy az a kis javulás csak beetetés volt, hogy utána igazán szívatni tudjon az időjárás. Hatalmas szél volt és zuhogó eső, esetleg jég és hódara. Az arcunkra csapódó cseppek kellemetlen fájdalmat okoztak. A libás helyhez érve szomorúan konstatáltuk, hogy ma nem látunk semmilyen ritka libát. Egész nap folyamán kb 50 libát láttunk, és szinte mind nyári volt.
Akkor irány a billencs. 1 egész barázdabillegető volt a szokásos helyén, és az alba alfajhoz tartozott. De ez is gyorsan elrepült. A keresés sem járt sikerrel. Visszafelé bandukolva észrevettem pár billegetőt, és miután szóltam, meg is lett a madár, miközben az orrunk előtt repült el. Gyönyörűen látszott a tojó yarrelliikhez méltó sötét háta, és fejmintája is. Utána még próbáltuk visszatalálni, aminek bőrig ázás lett az eredménye. Fertőújlakon még megpróbáltuk megnézni a réti fülesbaglyokat, de mindössze 1 karvalyt találtunk. Budapest felé menet végre meglett az 5 énekes hattyú is! Majd kis ablakreparálás utána folytattuk utunk. Onnan én Debrecenbe mentem, ahol a radiátorra tettem minden göncöm, valamint a spekóm "ruháját", mivel napközben sikeresen felborította a szél. Így hát meglett a Brit BarázdaBillegető, és az éves listám 102fajra növelte.

Nincsenek megjegyzések: