2008. január 14., hétfő

Idei első szalóki tavi séta

Ma 11 órakor kivitettem magam a Laskó-völgyi víztározóhoz. Idén még nem jártam erre, és most is csak 3 órát töltöttem ott.. A tó majdnem teljesen be volt fagyva, csak egy kis részén lehetett szabad vízfelület találni. Ott 13 csörgő réce és 73 tőkés réce volt. Sajnos, a lihogót nem nagyon tudták használni, mert az egyik horgász a közelben vert léket. A bütykös hattyú pedig az egyik lékhorgász közelében szemétkedett, szemmel láthatóan kaját akart koldulni tőle. Énekes és ragadozó nem volt sok, és azok sem túl ritka fajok: egerészölyv, tengelicek, mezei verebek, fekete rigó. Sebaj, akkor irány a Töviskes-völgy. Cinkék fogadtak, majd hallottam egy fekete harkályt. Gondoltam behívom és elkezdtem neki füttyögni, és kopogni a fán. Nem ment túl jól egyik sem. De annyira rossz talán mégsem lehetett, mert bejött egy hím hamvas küllő. Utoljára két éve télen láttam itt. Miután elrepült folytattam utam, és akkor már a hím fekete harkályt is sikerült látni. Még egy hegyi fakusz szórakoztatott egy darabig, hogy utána elinduljak a vissza a tó felé. Kifele menet a völgyből egy tojó nagy fakopáncs is volt, és a holló is a fészke körül korrogott. A Hidegvölgybe is bementem, de itt csak egy kék cinege csapat és néhány nádi sármány után a patak felé fordultam. Majd mikor átkeltem a patakon beszaladt az erdőbe néhány fogoly! Nagyon megörültem nekik, mert a területen még nem láttam őket. Meg amúgy is foglyot látni mindig jó:) Csak a csapat végét láttam, ami 4 madarat kóstált. Megpróbáltam őket követni, természetesen sikertelenül, ezért átvágtam az erdőn. A zsombékosba lyukadtam ki, ahonnan sikerült egy kb 80 példányos nádi sármány csapatot felijeszteni! Összesen nem láttam még ennyi madarat a területen. Tovább menet felbukkantak a meggyvágók is. Mindenütt ott voltak:) A jégen folytattam az utam. Nem tűnt túl biztonságosnak, így a part közelében mentem. A legmélyebb részen viszont igencsak be kellett mennem, mert a gátőr kutyája nem engedett a parton. Elég kellemetlen érzés volt, mert a vékony, olvadt felső jégréteg néha igen furcsa hangokat adott ki. A gáton még táplálkozott 10-15 fenyőrigó meg 2 erdei pinty, majd elindultam a falu felé. Egy nádi sármány búcsúztatott.
Éves lista: 77 faj

Nincsenek megjegyzések: