2008. január 7., hétfő

Érsekkerti séta

A szokásos kis vonatozgatásom előtt maradt másfél órám egy kis sétára az egri Érsekkertben. Végig esett az ónos eső, majdnem jó volt... A patak mentén haladtam, és a Petőfi téri szakaszon sikerült látnom az erdei cankót, valamint a jégmadarat is. Tovább haladva beértem a kert területére. Itt letudtam menni a patak partra, és így megláthattam az évem első hegyi billegetőjét! Jó kis madár ez! Aztán a híd alatt várt a második is:) Utána bevettem magam a dzsungelbe! Meggyvágók, cinkék, fekete rigók, csuszkák, majd megpillantottam egy arrébb rebbenő fakuszt. De mielőtt jobban szemügyre vehettem volna, oda szállt elém egy hím közép fakopáncs! A fakuszt sikerült megint megtalálni: hegyi fakusz. Tovább mentem pintyek, csuszkák, széncinkék között. Aztán az egyik fán 3 nagy fakopáncs kergetőzött, ami már csak azért is vicces volt, mert gyakran azon a fán pihen a macskabagoly. A kertből a tüdőgondozónál jöttem ki, ahol még belefutottam egy csapat süvöltőbe. Jó néhány madár megörvendeztetett, habár sikerült bőrig áznom.
Éves lista: 54faj

Nincsenek megjegyzések: