2008. január 6., vasárnap

Bél-kő - idén először

Úgy döntöttem, megérdemlek egy kis pihenést(ez mindig így van:), és ezért kilátogattam Bél-kőre. Már a buszról sikerült éves listára új fajt azonosítani: meggyvágót. A temető mellett rögtön gyönyörű citromsármányok voltak, és az 550-enre felérve a hamvas küllő is szokásos helyén fogadott. Viszont hajnalmadár sehol. Sebaj irány felfele. Egy muflon kos vészriasztással konstatálta döntésemet, és odébb ballagott. Útközben segítettem egy kiránduló csoportnak a helyes úton menni. Én természetesen a rövidebb utat választottam, ami a sok hó miatt annyira nem volt jó ötlet. Ez nem akadályozott meg abban, hogy behúzzam idénre a hollót és a csuszkát. Fent 5 muflon fogadott, bár nem voltak túl lelkesek a megpillantásomtól. Sajnos a felső szinten hatalmas szél volt, ez nem kedvezett igazán. Azért sikerült így is néhány havasi szürkebegyet hallanom, és egyet meg is tudtam nézni. Lefele menet még egy hamvas küllővel találkoztam, így meg volt a szokásos 2:) Még egyszer ránéztem az alsóbb szintre, de nem volt ott a hajnal. Lefele menet a cinke-csapatból kiszedtem egy barátcinegét és a faluban, az egyik tujában 4 sárgafejű királyka is zajongott. Felemás napra sikerült, de lesz ez még jobb is...
Éves lista: 50 faj

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

bezzeg mi sem találtunk semmit Pabar zolikámmal.
csak megjárattad szegény alföldi gyerekekkel a hegyet. Te szadista hajlam.

na de mindegy: ami késik nem múlik.
Majd legközelebb.

Peace