2009. január 9., péntek

Vörös kánya tviccs

Tegnap kaptam két infót: egyik balmazújvárosi vörös kányáról szólt, a másik pedig lehetséges fiatal budapesti gyűrűscsőrű sirályról. Mérlegelve a madár fajának bizonytalanságát, és saját képességeim határát, amellett döntöttem, hogy inkább a kányára próbálok rá. Reggel az egerszalóki buszmegállóból láttam 5 keresztcsőrűt. Jó jel:-) Majd az egri vasútállomáson felettem repült át 1 nagy kócsag. Újabb biztatás! Balmazújvároson Antal Laci vett fel, majd így tettünk Borzassal (Borza Sándor) és Katesszal(Katona József) is. Utána kimentünk a Rácok szigetéhez. Itt futottunk össze Baluval(Balázs István) is. Majd Harangi seniorral és feleségével. A madár Balu nélkül nehézkesebben lett volna meg, mivel nekünk egy fa "beárnyékolt". De meglett, és ott volt Ő: egy öreg vörös kánya!!! Az idei első új fajom, és egy nagyon régi vágyam! Csodálatos élőlény! A madár ezután megriadt és odébb szállt. Megvártuk Szabó Antit és Mester Bélát is, majd megpróbáltuk visszatalálni. Meg is lett. Még elnézegettük egy darabig, majd jobbnak látta tovább állni. Emelett még 3 csóka és néhány léprigó nevezhető emlékezetes fajnak a területről. Majd Laci visszavitt a vasútállomásra, és jókedvűen indultam haza.
Éves lista: 80 faj

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

R.I.P