2009. január 12., hétfő

Vonattal fenyőszajkótól réti fülesig

Két faj megnézését, és fotózását iktattam be mára: a Bocskaikertben fenyőszajkóét, és Kisújszálláson réti fülesbagolyét. Fel is szálltam reggel a vonatra, és irány a pöttyösöket keresni. Leszállás után körülbelül 3/4 órával és két keresztcsőrűvel odébb megpillantottam az első fenyőszajkót! Épp mogyorót lopott az egyik kertből, és egy fenyőfán fogyasztotta el. Egy ideig folytatta ezt a tevékenységet, mikor gyanús lett, hogy talán többen is vannak. Ekkor elrepült egy madár. De egy másik rögtön ott volt a helyén. Ráadásul az első egyed sem repült túl messzire. Majd kisvártatva feltűnt még egy, amelyik egy apró fenyőbe szállt be. Kár, hogy volt kerítés, mivel így nem tudtam két méternél közelebb menni a bujkáló madárhoz. A másik kettő pedig egy darabig háztetőn és fákon mászkált. Mikor már éreztem, hogy menni kell a vonathoz, érzékeny búcsút vettem tőlük és elindultam Kisújra. Itt várt Kiss Ádám, és elindultunk a baglyokhoz. A réti fülesbagoly erdeik közt ült a megszokott fáján és ágán. Annyira volt aktív, mint egy preparátum:) De a helyiek elmondása szerint itt az összes réti füli ilyen. Azt viszont láttuk mikor köpetelt! És megmozgatta a fejét, mikor Edem megpróbálta megkeresni a köpetet! Tehát biztosan él. Így pipálható éves listán:):):) Egy ideig elnézegettem, majd elindultam Debrecenbe.
Éves lista: 87 faj fenyőszajkó, réti füli

Nincsenek megjegyzések: