2009. január 1., csütörtök

2008 vége, 2009 kezdete

Szenzációs év volt számomra 2008! Több olyan fajt is sikerült látnom, amire már nagyon régóta vágytam, és ezek mellett voltak nem várt meglepetések is. Az új fajaim száma 25(!) volt, míg az év során 282 vad eredetű taxont sikerült megfigyelnem. Természetesen a 2009-es éves lista is a blogon fog folyni. Ezúton is köszönöm mindenkinek a segítséget, illetve a közös madarászatokat!
Mivel a tavalyi évet Mátán kezdtem, és tán pont ezért nagyon jól sikerült, így az idei startot is itt képzeltem el. Ezúttal Kiss Ádámmal látogattam ki. A vonatról az alábbi fajokat sikerült látni: vetési varjú, szarka, kuvik, balkáni gerle, tőkés réce, egerészölyv, nagy őrgébics, vörös vércse, fenyőrigó. Mikor Hortobágy "city"be megérkeztünk, kicsit körülnéztem ott is. Eredménye: zöldike, kék cinege csapat, balkáni fakopáncs, meggyvágó, fenyőpinty csapat és a nappalozó erdei fülesbaglyok. A pusztára igyekezve láttunk mezei verebeket, széncinegéket, karvalyt, nagy fakopáncsot, vörösbegyet, süvöltőket is. A vasúti átjárónál voltunk mikor egy fiatal rétisas tűnt fel. A Máta nevű település rész végén lévő facsoportban pedig a fenyőrigó csapat alatt énekes rigó volt. Nem kellett sokat várni erre a "vonuló" fajra. A pusztán nem sok madár akadt, de a búbos pacsirták viszonylag hamar meglettek. Majd átrepülő dolmányos varjú, és vadászó kékes rétihéják következtek. Az fűcsomókban nádi sármányok repkedtek. A pajtából pedig egy szegény kuvikot riasztottam ki. Már elég nagy területet átrágtunk, amikor Ádival szétváltunk. Ő az úton folytatta tovább az utat, Én meg a dzsindzsában. Ennek egy (valószínűleg hím) kis sólyom lett a jutalma. A leeresztő csatorna "keleti" hídjánál zajra lettem figyelmes a nádasban. Sajnos nem láttam semmit, így a kis hídon megkerültem. Mikor megálltam egy madár ugrott a víz (pontosabban jég)partról. Erdei szalonka!!! Kicsit meglepett. Szegény Ádám nem látta, pedig próbáltuk visszakeresni a ott, ahova berepült. Helyette barkóscinegék voltak. Még megnéztük a csatornán túli részeket is hósármány reményében. Azt nem láttunk, viszont egy meglehetősen barátságos sarkantyús sármány akadt. A fényképezőgépet természetesen a hídnál hagytam, így fotóznom nem sikerült. Vissza felé bandukolva még átnéztük a facsoport melletti fenyőrigó-csapatot. Vagy 50 seregély akadt is közte, de semmi más. Utána haza vonatoztunk. Nagyon fárasztó volt az idei első madarászat, ráadásul a csizma nekem véresre dörzsölte mindkét vádlimat. De legalább láttunk olyan madarakat, amiért megérte ez a tortúra:-)
Éves lista: 32 faj

Nincsenek megjegyzések: