2008. október 6., hétfő

Nemzetközi Madármegfigyelő Nap 2008

Mai nap volt az idei madármegfigyelő napok második napja, ahol a terv szerint 9 órától vártam az érdeklődőket a Laskó-völgyi víztározónál. Szeles idő volt, előző napokban sok esővel. A gáton gyorsan észrevettem 1 hegyi billegetőt, majd pedig az érdeklődők tömegét, összesen 1 főt. Ő is a helyi csoportunk titkára: Rausz Rita volt. A gátról néztünk először szét, majd jött a keleti oldalon a séta. A tó végéből távcsővel észrevettem egy nagyon ismerős madárkát, amit nem itt, és nem ilyenkor szoktam meg. Szkóp fel: hegyi réce tojó! A faj második előfordulása a tavon, és harmadik a Bükkalján! Már megérte kijönni! A Laskó-patakon átkeltünk, mikor is hívtak, hogy 2 budapesti család jött madarakat nézni. A nyugati oldalon lecseréltem Ritát rájuk, és visszafordultam keletre. Bementünk a Töviskes-völgybe, ahol még 2 tövisszúró gébics fiatal volt. 6 körüli fenyőrigó volt csak itt, ami részben a hangoskodó/verekedő gyerekeknek is köszönhető. Ráadásul a határozóm borítóját is letépték... Nekik is megtudtam mutatni a hegyi rucát, majd a gátnál elváltak útjaink. Itt még összefutottam néhány madár után koslatóval, akik szintén a már emlegetett téli réce látványával gazdagabban távoztak. Összesen 400 körüli madár volt, ami nagyon kevés. Ez köszönhető a seregélyek és fenyőrigók hiányának. Mellesleg, ahogy elküldtem az adatokat, rögtön felélénkült a rigók mozgása. Legtöbb egyedű faj: 70 tengelic, 39 csörgő réce, 38 tőkés réce.

Nincsenek megjegyzések: