2008. október 12., vasárnap

Szőlőcskei tábor


A sarki cséres móka után, tegnap végre kijutottam a néhány napja működő gyűrűző táborocskába. Itt Fitala Csaba, Inci (Krisztián Lajosné), Sárváryné és gyerekei, valamint Rausz Rita fogadott. A nap során a keresztcsőrűek hangoskodva repkedtek ide-oda, minimum 15 madárra saccoltam a számukat. A hálóból is elég jól jöttek a madarak, 100 körüli szám lett a vége. Ami a legjobb, hogy sikerült fogni 4 (1 hím+3tojó) keresztcsőrűt is! Ebben mindenki reménykedett, bár senki nem számított rá. Ráadásul még egy kis Inci-féle előjáték is megelőzte a gyűrűzést. Előtte madárodú takarítást tartottunk. Bár ezt inkább pele kilakoltatásnak kellene nevezni, mivel az odvak nagy részében mogyorós és nagy pelék voltak. Aztán mikor visszaérünk, akkor mondja Inci, hogy hozott be egy süvöltőt, szép vöröset, meg egyéb madarakat. Mivel egész nap még csak nem is hallottam, megkértem, hogy mutassa meg melyik zsákban van. Kitapintottam a csőrét, hát nem az a süvis tompa csőr volt. Hanem hosszú, és keresztbe álló! Keresztcsőrű! Szóltam Csabának, és félre raktuk, hogy majd a végén nézzük meg. Megkérdeztük, hogy a másik zsákba mi van, mire az a válasz jött, hogy olyan "snassz madarak". Kivette Csaba meggyűrűzni, hát egy tojó keresztcsőrű volt, majd még 2! Soha snasszabb madarakat:)! Kijött fotózni Kovács Andris is, majd elvitte a Sárváry családot, így estére négyesben maradtunk. Már sötétben hangoskodva áthúzott felettünk egy kisebb csapat vetési lúd. Reggel kb 25 keresztcsőrű röpködött, és még sikerült egy tüzesfejű királyka tojót is fogni. Ezután pakolás, táborbontás. Rimóczi Árpi is beugrott. Sikerült mutatni neki nagy pelét, majd a többiek haza mentek, mi meg Szalók felé vettük az irányt. A tónál még sikerült látni egy nagy őrgébicset (a szezonbeli itteni elsőt), majd mindenki ment haza fele.

Nincsenek megjegyzések: