2008. október 17., péntek

Ha már úgy belejöttem, ...

Ha már úgy belejöttem, ma ismét madarászat volt a terítéken! Reggel gyenge elalvás után kivonatoztam az Öreg-tavakhoz. Azért előtte még az albérlet listára leszedtem a keresztcsőrűt, összesen kb 10-et:) A tavaknál egy szerelmespárocska előttem szállt le, és indult el. Legalább távcső lett volna náluk, mert így csak elzavarták előlem az énekeseket, és így sem én, sem ők nem láttak semmit. Majd egy külföldi csoport vonaton előzött meg... És foglalták el előttem a 6-os és a Kondás főlesét is. Kicsit felidegeltem magam, és elindultam a Kondás északi részéhez. Az ÉK lévő lesből még mindig látszott a sérült nagy goda. Az északiból meg gyönyörűen meg lehetett figyelni a kis lilik csapatot, amely most 33 egyedet tett ki. Sajnos más érdekesebb madár nem nagyon volt. Így hát visszaindultam, ekkor futottam össze Mannuval, Csokival és Janóval. Ők sem tudtak semmi pozitívummal szolgálni. A kunyhóból még sikerült megnézem a nászruháspajzsoscankót, ami végre elkezdett vedleni. Egy fehér galléros madár volt, és ezekről valahol azt olvastam, hogy ezek a kevésbé erős, domináns hímek. Szerencsére a havasi pufik is közelebb jöttek (mintegy 50 példány), és tőlük kicsit távolabb sikerült kiszúrnom 2 fenyérfutót is. Na ezeknek nagyon örültem, mivel a Hortobágyon ezelőtt még nem láttam őket. Majd visszaindultam az Akadémia-halastavak irányába. Út közben még belefutottam valami sármányba, amit sajnos nem sikerült jobban megfigyelnem, így csak reménykedem benne, hogy egy fiatal citrom volt. Az Akadémián a sujtásos fütyülőludakat akartam megnézni, amit a madarászfutamkor nem sikerült látnom. De őket nem láttam, ellenben a pár napja itt tartózkodó sarki búvárt igen. Valamint 10-15 havasi pityert. Ekkor már Nagy Gergő is kint volt, és végül vele mentem vissza Debrecenbe.
Éves lista: 272 faj

Nincsenek megjegyzések: