2008. október 24., péntek

Ünnep a csíkosszárnyúak társaságában

Reggel a telefonom sms jelző hangjára ébredtem. Az sms-ben ez állt: "1 pár szallagos keresztcsőrű Miskolc Mikes utca. Info Simayék"! Sose rosszabb ébresztőt! A kerti tavacskánkban pedig a fenyvescinege fürdött:) Informálódás, majd még délelőtt sikerült elindulnom vonattal Miskolcra. Onnan kibuszoztam a tett színhelyére (ezúton is köszönöm kedves tivccselőtársak nagylelkűségét...), és néztem is bele az első szkópba, ami az utamba került. A tojó volt benne, majd a másik spekóban a hím szalagos keresztcsőrű! Ilyen közeli tviccsem még sosem volt, főleg ilyen kitűnő fajért. Még vagy 50-60 keresztcsőrű volt az utcában, valamint vagy 20-25 tviccser. 5 percig tudtam csak nézni őket, majd utána elszálltak. Keresés után a csapat tovább állt, csak Lendvai Csabival maradtunk, mikor befutott Somoskői Peti, majd Steiner Attila egy csapat külföldivel. Attila nem sokkal később megtalálta a két madarat, és így még legalább egy órát tudtam gyönyörködni bennük. Majd Peti kivitt a vasútállomásra, és boldogan vonatoztam haza.
Éves lista: 274 faj ( A fotók Nagy Gergő Gábor tulajdonát képezik!)

Nincsenek megjegyzések: