2008. szeptember 29., hétfő

Dunnakacsák


Pár napja jött az sms, hogy Kókay Bence pehelyrécéket talált Budapesten, a FOKA-öbölben. Mivel még tegnap a területen volt két példány (és mert még sosem láttam), így hát nagy reményekkel indultam neki. Bence alaposan elmagyarázta, hogy merre kell mennem. Ráadásul még a közlekedés is nekem kedvezett, így hát alig 10 percet kellett sétálnom. Mikor az öböl bejáratához értem, rögtön a két alvó pehelyréce került elém:) Soha nehezebbet!:) Ott volt előttem a két nagy darab jószág, nagyon sokáig tudtam őket figyelni. Az egyik fiatal hímnek, a másik hasonló korú tojónak tűnt. Mellettük csak tőkés récék voltak, valamint 1 hegyi billegető, és egy rám szívrohamot hozó, diólopó fiatal vetési varjú volt. Kb 10 órakor hagytam ott, az addigra alaposan megfotózott pehelyrécéket, és mentem nővéremékhez megnézni frissen született unokaöcsémet. Este derült ki, hogy reggel már látták a madarakat, és hogy valószínűleg én láttam őket utoljára.
Éves lista: 268 faj

Nincsenek megjegyzések: