2008. szeptember 8., hétfő

Kövesdi ásóludak


Előző nap hívott Durkó Lala (a fotó tulaja), hogy Mezőkövesden tavi cankókat látott. Kimentem én is megnézni őket. De nem voltak ott. Helyettük láttam kb 15 szürke cankót, 15 havasi, 5 sarlós és 3 apró partfutót, 6 sárszalonkát meg füstös és pajzsoscankókat. A szokásos fajokon kívül volt még megint 200 nagy sirály, karvaly és fiatal vetési varjú dolmányosokkal és 3 hollóval. De a legjobb a 3 bütykös ásólúd volt, amik nem gyakoriak a Bükkalján. Valószínűleg 1 tojó és 2 fiatal volt. Aztán megjöttek Roy Adamsék is, és nem sokkal később egy immatur parlagi sas is mutatta magát. Ezután visszamentem Egerbe, ahol Lajosék már vártak rám. Kimentünk a Felsőtárkányi-tóhoz, ahol némi keresés után láttunk 5 keresztcsőrűt átrepülni. Valamint Tündérlala bátyja fogott egy lábatlan gyíkot. Ennek nagyon örültem mivel még sosem láttam élő kuszmát. Eztán ment mindenki saját útjára.

Nincsenek megjegyzések: