2008. szeptember 18., csütörtök

Godácska

A pár nappal ezelőtti madarászáson felbuzdulva, ma megint kinéztem a Hortobágyi-halastavakra. Természetesen a fő célpont megint a Kondás volt. A kis házból a szokásos látvány fogadott: cankók, gémek, rétisasok és egyéb itt közönségesnek számító madarak. Otthon persze nagyon örülnék nekik:) Semmi izgalmas nem volt, míg a tó északkeleti leséhez nem értem. Itt volt megint a sérült goda, meg mellette még egy pár. De az egyik valahogy első ránézésre is fura volt. Majd ahogy jobban megnéztem még érdekesebb lett. De csak akkor mertem rámondani 100%-os bizonyosságra a fajt, mikor megröppent. Kis goda! A madár fiatalnak tűnt, de erre azért nem mertem tenni a nyakam. Most sajnáltam csak igazán a fényképezőgépem makacskodását, mivel elég közel volt a madár. Aztán az északi lesből még láttam egy vándorsólymot, majd vissza felé még egyszer megpróbáltam megtalálni a godácskát, de már nem jártam sikerrel. Így is "kielégült" fejjel tértem vissza a civilizációba, hiszen újabb fajt mutatott a lecsapolt Kondás.
Éves lista: 267 faj

Nincsenek megjegyzések: