2009. december 5., szombat

Megkésett tél

Délelőtt tettem egy szokásos kört a Szalóki tó körül. Ez abból áll, hogy a parton végig megyek, a Hidegvölgyben átmegyek a Laskón, és benézek a Töviskes-völgybe is. Nagyon nem éreztem ma, hogy itt lenne a tél. Az idő és a fajok sem erről tettek tanúbizonyságot. A tavon: 260 tőkés réce, 110 csörgő réce, 9 búbos vöcsök, 112 (új rekord!) kormorán, 6 szürke gém, 5 sárgalábú sirály (1 ad., 4 imm.). A keleti parton indultam ( általában a nyugatin szoktam), és egy kisebb fenyőrigó csapatban kiszúrtam 4 seregélyt. Ez a faj sem jellemző ilyenkor a területen. A part végéhez érve jellegzetes hang csapta meg a fülem. Egy guvat! Nem gyakran hallani, és látni itt, főleg nem ilyenkor. A Töviskesben nem sok minden volt egy kékes rétihéja tojón kívül. Átmentem a Hidegvölgybe, ahol pedig egy fiatal volt a kékesből. Valamint a tónak erről a részéről láttam a már múltkor látott majdnem teljesen öreg rétisast. Épp dolmányos varjakkal barátkozott:-) Laskón átkeltem, és a tó nyugati partjáról megint láttam a sast. Valamint a réce-kormorán tömeget. A bokrosban rigó, vörösbegy, cinege stb, az ilyenkor szokásos énekesek. Visszaértem a gáthoz, ahol megint egy ilyenkor szokatlan faj, egy örvös galamb húzott át előttem. Ezzel a fajjal búcsúztam ez alkalommal a tótól.

Nincsenek megjegyzések: