2008. december 25., csütörtök

Nyomok az iszapban

Eljött Szenteste napja, nem is lehetett ezért fontosabb dolgom, mint délben kimenni a Laskó-völgyi víztározóhoz:) A tó előtti részen hiába kerestem a liliket, már nem találtam ott. Majd a tavon sem, és a gáton csak néhány tőkés récét találtam. Valamint egy általam meg nem határozott pityert, amit csak reptében sikerült hallanom, némiképp ismerős hívóhangot hallatva. A keleti oldalon mentem, mivel további kacsákat láttam hátrébb ezen az oldalon. Hátul végül az alábbi madarakat számoltam le a vízről: 300 tőkés réce, 40 csörgő réce, 3 kerceréce (2 hím,1 tojó), 22 kárókatona, 8 szürke gém, 3 erdei cankó, 1 téli ruhás viharsirály. A 2 holló közben átrepült a fejem fölött, egy dolmányos varjúval kiegészülve, amiből a tavon is volt 10. A parton még valami általam biztosra be nem határozott nyom is volt, kép róla fent. Aki tudja segítsen! Az elején elrepült énekes is meglett, sejtésem beigazolva havasi pityer lett a faja. Ezután még benéztem a Laskó völgyébe, ahol nádi sármányok voltak a fűben és kékes réti vadászott rájuk. A ragadozókat még a szokásos egerészeken kívül 1 gatyás ölyv és ugyanennyi nagy őrgébics alkotta. De az lepett meg ami ezután jött! Két kékes rétihéja fiatal jelent meg a kezdődő sötétségben. Majd még további egyedek, és végül 8-9 fiatal/tojó mozgott a területen, majd szállt el a Töviskes-völgy irányába! Ennyit egy helyen még nem láttam! Átvágtam a Töviskes-völgy elejére, de már nem láttam őket. Viszont rendesen megzavartam a nádasban éjszakázni próbáló fekete és fenyőrigókat! Már majdnem sötétben indultam haza. Kiváló karácsonyi ajándékkal örvendeztettem meg magam, hisz megint sikerült egy jóízűt madarásznom. Plusz bónusz, hogy ember is összesen 2 volt, akik este felé kutyát sétáltattak:)

Nincsenek megjegyzések: