2008. december 27., szombat

Na, így már mindjárt más!

Hajnalban választhattam, vagy tanulok szigorlatra, vagy irány a Tisza-tó? Szerintem könnyen kitalálható, hogy nem a magolás mellett döntöttem:) A december 13-i rossz szájízű madarászatot is valamivel felejtetni kellett. Buszra fel, irány Kisköre! A buszról Tiszanánán láttam egy kuvikot, és már Kiskörén, egy hím házi rozsdafarkút. A jó kezdet nagyon fontos! Ezután felvett Rimóczi Árpi és Kiss Ádám, majd siettünk tova. Abádszalókon csatlakozott Bodzás Jancsi is, és jöhetett, aminek jönnie kellett... A Szalóki-öböl több száz kercerécét, barátrécéket, kontyos récéket és kis bukókat tartogatott nekünk. Valamint egy öreg északi búvárt és 2 rétisast. Meg tőkés récék. Rengeteg tőkés réce. Kezdésnek kicsit lanyha, de nem vészes. Ezután kinéztünk az abádszalóki fácánneveldéhez. Fenyőrigók és énekes rigók mellett sikerült két együtt repkedő kékes rétihéját megfigyelni, amiknél a tojó jóval termetesebb volt a hímnél. Érdekes látvány volt. A vadaskertben fácánok mellett vaddisznók és egy dám bika mustra alá került. Ezen kívül nekem ökörködés közben sikerült megmerítenem a sportcipőmet egy pocsolyában:) Aki hülye, megérdemli... Innen Sarud felé vettünk utunk. Az autókázást egy kenderike csapat megnézésével szakítottuk meg, valamint ekkor repült el előttünk egy gatyás ölyv is. Az egyik hodálynál a balkáni gerlék közt volt egy nagyon fakó, albinó-szerű példány is. A tóhoz visszatérve kezdésnek tőkés réce tömeg, nyári ludakkal és vagy 50 nagy kócsaggal fogadott. A gáton beljebb merészkedtünk, aminek 3000 lilik lett a jutalma. Valamint egy kanalasgém! Na, ennek a látványát sem szoktam meg decemberben. A ludak a repcéről repültek be az öbölbe. Először Ádám szúrt ki röptében 1 vörösnyakú ludat, majd én még kettőt. Sajnos elég nagy takarásban voltak a nádtól. De ekkor két rétisas segítségünkre sietett, és kizavarta őket. Ádám még két nyakit látott reptében. Aztán leszálltak a repcére, és kezdődhetett a szezonom első libázása. A madarak nagy száma miatt nem volt egyszerű dolgunk, és több helyről, távolságból is rájuk néztünk. De a vörösnyakúkat nem láttuk sehol. Aztán egyszer csak megláttam egy szürke hátat. Majd egy fehér pofát. Apácalúd:) Jihháá! Valószínűleg a Husi által pár napja Füreden látott madár. Nagyon örültem neki. Majd kicsit mozogtak a ludak, de megint csak az apáca lett meg, nyaki vagy kis lilik nem. A nézelődésnek végül egy szürke gém vetett véget, amitől a libák hanyatt-homlok menekültek el. Már értem, miért mondják: buta, mint a liba:) Innen Poroszlóra vettük az irányt, ahol a Valki-medencére próbáltunk rá. Árpi kiszedett 2 nagy bukó hímet, az apró bibi csak az volt, hogy vagy 1,5 km-re voltak:) Jancsi nyílfarkú gácsért talált. Még némi lilik és úszóréce volt. Egy kis karvaly hím pedig többször is fekeltette érdeklődésünket, de mindig ugyanaz a faj maradt:) Már sötétedett, így némi kávé/capuccino felvétel után, kivittek a vasútállomásra, és elváltak útjaink. Hihetetlen jó hangulatú madarászat volt, az ilyet szeretem!

Nincsenek megjegyzések: