2008. december 24., szerda

Botkerti bódulat

Felkelés után nem sokkal elindultam az egyetem felé. Megnéztem a területen lévő fákat, de a macskabaglyot nem sikerült észrevennem. Pedig esténként egész szép koncertet szokott rendezni! Utána a Botanikus Kertbe is kinéztem, nem titkolt reménnyel, hogy látom az előző nap Simay Atika által észlelt csonttollút. A bejáratnál barátcinkék fogadtak, majd a tóhoz indultam. Átnéztem a kert nagy részét, az érdekesebb fajok: keresztcsőrű (20 pld körül), fenyvescinege csapat (10 példány feletti) és léprigó voltak. A Klinikák felőli oldalon nagy zajra lettem figyelmes, és láttam két hangoskodva elrepülő csonttollút! Kicsit meglepődtem és örültem is. Utána a karvalyt is észre vettem, amely a nagy riadalmat okozta. Nélküle lehet nem vettem volna észre a csontikat... Utána átsiettem a Klinikákhoz, de nem találtam meg újra őket. Vissza a kertbe, ahol Mester Bélával futottam össze, de itt már "csak" keresztcsőrűeket láttuk.
Éves lista: 282 faj

Nincsenek megjegyzések: