2008. november 29., szombat

Lilik!!!

Ismét Laskó-völgyi tározóba vetettem a bizodalmam. Múltkor semmi nem volt, most kell, hogy legyen. A gátról néztem először rá, hát semmi extrém nem látszott, leszámítva a tó egy részét borító, vékony jégpáncélt. De a kacsák száma legalább emelkedett. Mintegy 250 tőkés és 50 csörgő réce volt. Befele haladva megugrasztottam 2 erdei cankót, amiket bárhogy próbáltam, nem tudtam fotózni. A gémek mindössze 3 szürke személyében voltak jelen. Már visszafelé tartottam, amikor 4 kendermagos réce (1hím,3tojó) repült át a gát körül tanyázó többi szárnyashoz. Na, ez már valami. A gátról megint ránéztem a kacsákra, hát nem gyengén megrökönyödtem. Egy nagy lilik volt köztük!! Nem gyakori vendég a vízen erre felé. Kicsit lógatta a szárnyát is. De akkor is, egy nagy lilik a tavon! Tartott nála egy röpülési vizsgálatot (értsd: felijesztettem), amin sikeresen átment. Tett néhány kört, és leszállt a gát előtti vetésre. A gáton még egy nagyobbacska énekest is sikerült ugrasztanom, ami később kiderült, hogy egy mezei pacsirta. Pedig reménykedtem a hósármányban... De mindegy, mert ez a lilik most nagy (és kissé értelmetlen:)) örömet okozott számomra.

Nincsenek megjegyzések: