2008. november 17., hétfő

Csak én vagyok boldog!

Két nappal a sikers tengeri pufi tviccs után, újra útra kelek az irányába. Most viszont a csüllő a célfajom. A többieknek a tengeri partfutó, és mivel ők vannak többen, így az az elsődleges. Útitársaim Nagy Gergő, Tar János(Mannu) és Kiss Ádám. Debrecenből hajnalok hajnalán indulunk, majd Mannut Balmazújvároson vesszük fel. Pár óra múlva már Balatongyöröknél vagyunk, és lassan világosodik is... De irtózatos nagy a köd. Ráadásul a hullámtörőn sem találjuk a madarat! Ez nem kezdődik túl jól! Találkozunk Neuwirth Norbettel, majd Madzóval és KernRollanddal, de így sem találjuk a madarat. Csak a már múltkor látott sarki búvár kerül elő. Először Balatongyörököt, majd a környékbeli lehetséges helyeket is bejárjuk, de a madár nincs meg. Közben a kereséshez csatlakoznak a szegediek is. De semmi eredmény. Kora délután feladjuk a keresést. Valószínűleg a madár már hét határon túl jár. Nem hiszem, hogy túl jót tett neki a sok basztatás, fotózás... Ez van. Átmegyünk Balatonboglárra megkeresni nekem a háromujjú sirályt. A köd ekkorra végre felszáll, és most lehet jót madarászni. Gergőék meglelik a madarat, Ádámmal odasietünk. És végre... Csüllő! Újabb hőn áhított fajom lesz meg! Mannu szerint "alapsirály". A nagy ló....t! Nem tudja elrontani jó kedvem. Sajnos a többiek menni akarnak vissza, így pár óra múlva visszaérünk Debrecenbe. Amiért mentem meglett, habár elég nehéz volt visszatartani kitörő örömömet, a többiek kicsit valamiért kevésbé örültek az én örömömnek:)
Éves lista: 279 faj ( Ez úgy lehet, hogy utólag a barátkeselyűt is számolom, így lehet, hogy kettőt ugrottam. Akinek nem tetszik, az tehet egy szívességet!)

Nincsenek megjegyzések: