2008. november 24., hétfő

A Kecskeri-víztározó gyenge bemutatkozása

Kiss Ádámékhoz vagyok hivatalos, hogy mutattathasson nekem 20 vörösnyakú ludat. Mivel eddig max 8-at láttam egyszerre, így már nagyon várom. Kisújszállásra vonatozom le., és az édesapjával vesz fel. Kivisz minket a Kecskeri-pusztára. Innen gyalog folytatjuk utunk. Kissé kellemetlen szél fúj, de csak a cél lebeg előttem. A pusztán néhány kékes rétin kívül egy szem gatyás ölyv van. Megérkezünk a Kecskeri-víztározóhoz. Hááát... Elég üres. De majd bejönnek a ludak - nyugtat Ádám. Közben rétisas bukkan fel. Átnézzük a récéket - semmi izgalmas. A tavon meglesz a pár napja itt tartózkodó sarki búvár. Aztán elindulnak a lilikek! De nem túl sok. Váltogatjuk a helyünk a jobb kilátás, valamint a szél miatt. Kijönnek Ádám haverjai is, majd kb 10 perc múlva távoznak is:) Átmegyünk egy másik vízfelülethez is, de az is üres. Legalább egy vándorsólymot kiszúrok. Aztán végül az egyik lilik csapatban feltűnik 2 vörösnyakú lúd is. Hát ez sem húsz! Több már nem is lesz. Az összes liba kihúz. Vissza felé menet pusztázunk kicsit, de minden eredmény nélkül. Monoki Ákos vesz fel, és szállít el a vasútállomásra. Mit ne mondjak, ennél többre számítottam...

Nincsenek megjegyzések: