2008. július 27., vasárnap

Telekhalmi esős háló-költöztetősdi


25-én Kiss Ádámékhoz mentem le a Telekhalmi-halastavakhoz egy kis gyűrűzésre. Már a kezdet is "jó" volt, mert a buszsofőr nem volt hajlandó megállni a bejáratnál, hanem csak Bánhalmán, és innen egy jó 5-7 kilométeres séta várt rám. Szerencsére Ádám elintézte, hogy felvegyenek Kiss Mátéék, és így nem kellett kutyagolnom. Mellesleg Ádám Bodzás Jancsival (a fotó tulaja) volt kettesben már egy napja... Ádámékhoz érve láttuk, hogy a legsarasabb-vizesebb helyre rakták a táborukat, ezért egy áthurcolkodással kellett kezdeni. Utána a hálókat is megint fel kellett állítani, ami nem kis időbe telt. Közben megérkezett Durkó Lala is. Majd pedig este Kovács Bence "váltotta" Jancsit. Meg természetesen az ég is leszakadt. Többször is:( Kinéztünk a csapolásra is, ahol az utóbbi napokban tavi cankót láttak. Most az nem volt. A szokásos godás, cankós, pólingos, lilés, gémes, kócsagos, récés, sirályos összlet mellett mutatta magát a 4 gyakori partfutó faj is, valamint Lala kiszúrt 3 sárjárót. Fiatal és öreg madár is volt köztük. Volt még 50-60 fekete gólya, és ennél is több kanalasgém. Minkét fajból viselt néhány egyed gyűrűt, amik közül 3 színkombinációs kanalast és egy szinesgyűrűs gólyát sikerült leolvasni. Ezt Lala, Ádám és Monoki Ákos közös erővel tette meg, én közben másfelé nézegettem. Amúgy nem sok madár lett fogva, de ki kell emelni közülük egy zöld küllőt, 1 fülemülét és 2 karvalyposzátát. Az esti kajálgatás közben neszre lettünk figyelmesek, és a lámpa felkapcsolásakor egy tömör barna valami rohant be a nádasba. Azóta se tudjuk mi volt az, Lala vízityúknak látta, én valami emlősnek (menyétfélének)... De kezd az a gyanú előre törni bennem, hogy pettyes vízicsibe volt. Mert miután lefeküdtünk, minimum két madár szólt nagyon közelről. Hátborzongatóan jó volt:) Éjszaka természetesen megint zuhogott, majd hajnalban elállt. Az önfeláldozó Ádám ment ki egyedül széthúzni, a többieket hagyta aludni. Jó fej gyerek ez az Edem!:) De utána össze kellett húzni, és így kihagytuk a reggeli "nagyfogást". Bence reggel haza ment, de jöttek helyette Ákosék. Lalának pedig sikerült beletörni a kulcsát a kocsi ajtajába:) A hálókat most visszaraktuk az előző napi helyre. Utálatos dolog ez a háló pakolgatás:( Nyársalás színesítette a napot. Valamint kékbegy és egy hím törpegém, amely Ákos jópár hálószemébe került. 6 előtt vitt ki Lala a kunhegyesi autóbusz-pályaudvarra. Még volt pár perc a busz érkezéséig, mikor Furkó hívott, hogy Ádámék most láttak egy átrepülő nászruhás halászsirályt! Visszamentünk, de hiába kerestük. Csak a sárjárók lettek megint meg, és egy viharsirály. Utána Lala bevitt Kisújszállásra, de már nem tudtam sehogy haza menni, Így megvártam Ádámékat, náluk aludtam, és csak vasárnap (27-e) reggel mentem haza. Természetesen a ruhám tiszta sár volt, a bakancsommal egyetemben. És a nagy esti fogásról is lemaradtam. A hangulat nem volt rossz ebben a két napban, csak az égiek nem voltak velünk:(

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Pedig én mindent megtettem! :-)

Névtelen írta...

Ja, Ádám voltam :-)