2008. július 21., hétfő

Buli után

Az esti érettségi találkozónk után reggel értem haza, hogy aztán nyomban is hívjon Fitala Csaba, hogy van-e kedvem vele kinézni a Szóláti tóhoz? Persze mentem. Felvett kocsival, majd irány a szóláti libanevelő. Már messziről látszott, hogy van egy csónak a tavon, és horgásznak belőle. Ez azt is jelentette, hogy szinte minden vízimadarat elüldöztek a környékről. Így a tavon csak néhány szárcsa, szürke gém, búbos és kis vöcsök, vízityúk, tőkés és 2 fiatal barátréce volt. A tavon és környéken szokás szerint rengeteg volt a barna rétihéja. A horgászok elmondás szerint valahol 2 hattyú is van a közelben. Tettük a környéken egy pár km-es sétát, ami alatt az érdekesebb fajok: kabasólyom és 3 darázsölyv. Beszállván a kocsiba még 1 fekete gólya is tiszteletét tette. Innen átmentünk a Laskó-völgyi víztározóhoz. A vízen csak néhány tőkés és szürke gém volt. Haza menet közben hívott Somoskői Peti, hogy 3/4 óra múlva itt lesz értem. A pihenés valahogy nagyon nem akart összejönni:( Először Feldebrőn kezdtük a gyurgyalagozást, majd mentünk Verpelétre, Boconádra és környékére. Az egyik bányatónál találkoztunk egy fotóssal, aki kissé hiperaktív volt, és ezért nem tudtunk gyorsan szabadulni tőle. Végül kb 9 telepet tudtunk felmérni, ahol összesen 100 körüli gyurgyalag és 150 partifecske pár költött. Este 9-re értem haza, és beestem az ágyba...

Nincsenek megjegyzések: