2008. április 9., szerda

Kabai limcsik


Kabára látogattam ki, nem titkolt szándékkal, hogy végre lássak parti madarakat normális egyedszámban. Alighogy leszálltam a vonatról, egy gólya húzott át a sínek felett. Ezt jó előjelnek vettem:) Az ülepítőkhöz menet közben több kisebb-nagyobb daru-csapat volt az égen, valamint a régi cukorgyári épületeknél csókák mocorogtak. A tavak közül a hátsó kettőn kívül mind le volt engedve, és nagy sürgés-forgás volt. Megpróbáltam kerülni az embereket, de nem szóltak rám, hogy takarodjak onnan. Így hát nyugisan madarászgattam, az első száradó tavon cankók társaságában néhány gólyatöcs eszegetett. A hátsó tavakon pedig több ezer réce volt! Főleg tőkés, böjti, barát, kanalas de akadt cigány, kontyos, csörgő, nyílfarkú is, valamint kis, búbos és feketenyakú vöcskök is halászgattak.
Limicola alig mutatta magát, és azok is gyakori fajok. Viszont sörét rengeteg volt, amin egy kicsit fel is húztam magam. Egy búbos banka is szólt, de nem sikerült meglátni. Aztán a két, ezek előtti, jobb oldali tó mutatott hosszúlábúakat. Az "elsőn" gulipán, füstös cankó, piroslábú cankó, erdei cankó, gólyatöcs, billegetőcankó. A második a sok gulipán, cankó, havasi pufi és kis lile mellett végre keresett fajokat is hozott. Először a két tavi cankót sikerült kiszúrni, de sajnos a nagy sürgés forgás miatt hamar arrébb repültek. Aztán jöttek a réti cankók, szürke cankó és végül parti lile is. Örömmel konstatáltam, hogy amiért jöttem az itt volt:) Az viszont elég fura volt, hogy egész nap során összesen 2 dankasirályt láttam. Szokatlan volt. Majd még a vonat is kibabrált megint velem, így 2 órával később értem Debrecenbe, mint terveztem.
Éves lista: 179 faj

Nincsenek megjegyzések: