2008. április 2., szerda

Fecskedömping


Ma kora délután kimentem a Laskó-völgyi víztározóhoz, megnézzem, hogy áll a réce vonulás. A gáton a gátőrrel találkoztam, és néhány később még hasznosítható infóval látott el. A felriasztás miatt csak kenderikék, barázdabillegetők és 1 billegetőcankó maradtak. Valamint 2 vetési varjú is átrepült a gát felett, ami ezen a környéken ritkának számító vendég. A víz felett néhány füsti fecske repkedett. Végre nagyobb számban is mutatták magukat egerészölyvek. Az énekesek száma nagy volt, de semmi kevésbé gyakori sem akadt köztük. Meg néztem hát, mi van a tavon. Az eredmény 2 búbos vöcsök, 7 szürke gém, 5 csörgő réce, 29 tőké réce, 3 nyílfarkú réce (2hím, 1 tojó), 6 kontyos réce gácsér és 3 cigányréce tojó. A tó végén feltűnt a héja hím és a barna réti hím is. A Töviskes-völgybe is benéztem, de sajnos a hollót nem találtam a fészkén. Így nagy valószínűséggel átment a másik helyre. A völgy elején a sordélyok mutatták magukat nagyobb számban. Az út mellett nagy meglepetésemre még a nagy őrgébics is mutatta magát, ami azért már nem annyira gyakori ilyen idő tájt. Visszatértem a gáthoz, ahol a billegetők száma 40-50 lett, valamint feltűnt 2 havasi pityer és 1 kis lile, és persze a billegetőcankó is. Beindultak a fecskék is. Végül kb 80 füsti és 20 molnárfecske repkedett a tó felett. Ezután haza tértem. Este kivitettem magam faterommal megnézni a lehetséges uhus helyet, de sajnos az eső megakadályozta ezen tervemet. Azért kárpótlásul az ágyamból hallgathattam a macskabaglyot, ami mellesleg új faj lett a kert listámra:)
Éves lista: 164 faj

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szia!

Folytatod még az irást vagy szünettel vagy csak nincs mit irnod?

Üdv

U.i.: Amúgy nagyon jó eddig a blog.