2008. március 2., vasárnap

Esik eső....

Egész nap pocsék idő volt, de délután egy óra körül elkezdett kisütni a nap. Mire kocsival kiértem a Szalóki tóhoz, már csepergett, mire beértem a tó nyugati végére már zuhogott. Sikerült teljesen bőrig áznom. Még a gát előtt volt egy 21 példányos bíbic-csapat. Az elázás további eredménye: 1 barázdabillegető, nagy fakopáncs, zöld küllő, pintyek, rigók, cinegék, egerészölyvek, szarkák, szajkók, holló a parton, a tavon 6 szürke gém, 3 nagy kócsag, 1 búbos vöcsök, 300 tőkés réce, 50 csörgő réce és 2 nyílfarkú réce gácsér. Elindultam kifelé, mikor már majdnem a gáton jártam, kisütött a nap... Ez ám a szívás. Na, elindultam vissza a tó belseje felé. Az énekesek még jobban beindultak, repkedtek, daloltak minden. Bent már csak 1 nyílfarkú gácsért találtam, viszont volt egy tőkés hím, ami rögtön felkeltette érdeklődésemet. A feje és begye a tőkésé volt, viszont a szárnya már átmeneti volt, a hasa és farokfoltja egyértelmű kanalasé. Tőkés-kanalas réce hibridnek határoztam. Mellesleg leginkább a nyílfarkúval mozgott... Ekkor már éreztette hatását az Emma névre hallgató hurrikán. A gátőrháznál átrepült felettem egy fekete harkály tojó, amit a fán is láttam, amint épp az odújába igyekezett. A gáton még összeszámoltam 15 barázdabillegetőt, valamint hirtelen egy hasonló madárka repült a gátra, és leült a kerítésre. Nagy őrgébics volt:) Ezután jól szétázva indultam haza felé...

Nincsenek megjegyzések: