2008. február 11., hétfő

Uráli bagoly!!!


Tegnap hívott Fitala Csaba gyűrűzni Mezőkövesdre, de sajnos nem voltam jól, ezért nem tudtam vele tartani. Délben azért felhívott, hogy talált egy uráli baglyot! Jellemző, hogy akkor vannak az érdekes madarak ott, mikor én nem vagyok a területen (citrombillencs, sarki pufi):( Sikerült "befűtenem" a madárral néhány embert, így reggel Bodzás Jancsival, Gődér Robival és Rimóczi Árpival útnak indultunk, hogy megkeressük. Amikor kiértünk a Hoór-völgyi víztározóhoz, először elkezdtük keresni az idősebb vastagabb fákon, ahol Csaba említette, hogy látta. Többszöri átnézésre sem lett, csak a tó partján Robiék találtak két nagy liliket. Valamint láttunk 1 parlagi sast. Indultunk, hogy még egyszer utoljára megnézzük a szélső fákat, mikor a madár lerepült egy vékony fűzről, kb mellmagasságból! Nem is nagyon értem, hogyan bírta el az a vékony ág, de a lényeg, hogy meglett az uráli bagoly! Ez már az évben a 5. új fajom! És megint egy régóta áhított faj! Még 3-szor megint megleltük, és így Árpi is láthatta, aki külön bóklászott tőlünk, mikor ráleltünk. Utána felmentünk a szomolyai kaptárkövekhez, hátha találunk uhut, de ez nem járt sikerrel. Majd a Berva-völgy felé vettük utunk fehérhátú fakopáncsban reménykedve, de helyette cinege vegyes csapatot, karvaly, héját, valamint egy macskabaglyot találtunk. Jó kis nap volt ez is:)
(A képet Fitala Csaba készítette előző nap.)
Éves lista: 114 faj

Nincsenek megjegyzések: