2008. február 2., szombat

A szalóki sas












Délben kimentem a Laskó-völgyi víztározóhoz. A tóról kifolyó patakon volt kb 70 tőkés és egy tucat csörgő réce. A tavon nem volt semmi, a hattyú is tovább állt, a lihogó is teljesen befagyott. Madarakból sem volt túl sok, például egész nap nem volt egy zöld küllő hangján kívül harkályra utaló jel, fenyőpinty, süvöltő, dolmányos varjú stb. A tó keleti oldalán mentem, mikor a Töviskes-völgy bejáratához érve, észrevettem egy méretes ragadozót a domb felett! Igencsak hevesen kezdett verni a szívem, mert a spektívben látott madár egy általam régen keresett fajnak tűnt! Gyorsan hívtam Fitala Csabát (a könyvem a koliban pihent), és az általa is mondott bélyegek teljesen meggyőztek a fajáról. Egy subadult SZIRTI SAS!!! Hihetetlen!!! Idén már az negyedik új fajom, de főleg azért örömteli a dolog, mert már nagyon régóta szerettem volna látni. Most végre itt volt. Kb 5 percig tudtam megfigyelni, majd megpróbáltam követni, de ő gyorsabban repült, mint én dombot másztam. A völgyben ott volt a holló is a fészke környékén. Benéztem a Hidegvölgybe is. A Laskó mellett nem volt sok madárfaj, de meggyvágóból százas csapat volt. Folytattam utam, mindenféle további izgalom nélkül. A gáthoz visszatérve átnéztem egy fenyőrigó (kicsit homogén volt a csapat), valamint egy vegyes pintycsapatot, amiben zöldike, tengelic és kenderike volt. Elégedetten indultam hazafelé, mivel egy ősidők óta áhított faj talált meg ma engem:)
Éves lista: 109faj

Nincsenek megjegyzések: